Гіперкар PEUGEOT 9X8 HYBRID отримав досконалий дизайн
Досконалість
Створення гоночного автомобіля – заповітна мрія кожного автомобільного дизайнера. Однак досі шанси втілити мрію в життя сягали нуля: замість стилю та ідентичності бренду на перше місце виходили прагнення максимальних динамічних характеристик. Внаслідок чого, сучасні гоночні боліди практично не відрізняються один від одного. Внесок дизайнерів обмежувався незначними деталями та гоночною лівреєю.
Створюючи гіперкар PEUGEOT 9X8 Hybrid, інженери та дизайнери налагодили тісне співробітництво, щоб втілити в цьому гоночному автомобілі як технології, так і стиль. «Ще ніколи ми не працювали в тісному зв'язку один з одним, – каже шеф-дизайнер PEUGEOT Матіас Осанн. – Ми постійно контактували з командою підрозділу PEUGEOT Sport, максимально активно співпрацюючи з ними».
Лев
Будучи квінтесенцією дизайну гіперкар PEUGEOT 9X8 Hybrid органічно доповнює решту модельного ряду бренду, включаючи абсолютно новий PEUGEOT 308. Саме на PEUGEOT 9X8 дебютувала нова емблема у вигляді голови лева, представлена на початку 2021 року.
Ще одним яскравим проявом професіоналізму та бездоганного смаку дизайнерів PEUGEOT став кокпіт 9X8, заснований на фірмовій концепції організації водійського місця i-Cockpit. Як і при дизайні серійних моделей, ретельність, з якою розроблявся інтер'єр, можна порівняти лише з найвищим рівнем вимог, що пред'являються до дизайну кузова - адже як пілот, так і фанати біля екранів повинні з першого погляду безпомилково розуміти: вони знаходяться в автомобілі PEUGEOT.
Прорив
Спостерігачі та фахівці одностайно сходяться на думці: PEUGEOT 9X8 фундаментально відрізняється від гоночних автомобілів минулих поколінь. Він знаменує собою настання нової епохи. «9X8 відкриває нову сторінку історії автоспорту, — заявили майбутні пілоти, вперше побачивши болід. — Історія розділиться на „до“ та „після“ PEUGEOT 9X8, і нам дуже пощастило взяти участь у цьому проекті».
«На стінах дизайн-студії, в якій створювався PEUGEOT 9X8, ми розмістили три ключові слова: культовий, економічний, емоційний, – каже Матіас Осанн. – Тому всі учасники нашої команди – над якими би завданнями вони працювали в рамках процесу створення – завжди пам'ятали про ці ідеї. Я намагався якнайчастіше нагадувати всім про ідею культовості, тому що я хотів, щоб наш автомобіль не тільки вийшов миттєво пізнаваним, але й знаменував собою прорив, фундаментальну зміну поколінь».
Ніякого антикрила
Найяскравішою особливістю нового боліду стала відсутність заднього антикрила, що надає автомобілю настільки унікальну форму.
Заднє антикрило вперше з'явилося на гоночних болідах в Ле-Мані в 1967 році, ставши з тих пір абсолютним стандартом. З 1971 року – вже понад 50 років – першим фінішну межу не перетинав жоден автомобіль без антикрила. І це вкотре свідчить про сміливість та винахідливість дизайнерів та інженерів PEUGEOT.
При створенні PEUGEOT 9X8 величезна робота була зроблена над конструкцією його задньої частини. На основі первісного ескізу кілька витягнутого автомобіля була створена злегка загострена кабіна, а також унікальна задня частина.
Електрика
Компанія PEUGEOT вже перемагала в Ле-Мані з двома болідами різних поколінь: 905 з бензиновим V10 у 1992 та 1993 роках, а також 908 з двигуном V12 HDi-FAP у 2009 році. Тепер PEUGEOT 9X8 знову проголошує настання нової ери. «Регламент гонок на витривалість дозволяє нам продемонструвати досвід та знання PEUGEOT у галузі повністю електричних систем приводу», – пояснює технічний директор проекту Олів'є Янсоні.
Система повного приводу PEUGEOT 9X8, заснована на гібридній силовій установці, схожа на рішення для інших моделей PEUGEOT, включаючи PEUGEOT 3008 або PEUGEOT 508. Вона поєднує в собі бензиновий двигун V6 бітурбо з робочим об'ємом 2,6 літра і потужністю 50 л .с. на задній осі, а також електричний мотор-генератор потужністю 200 кВт (270 л.с.), що обертає передні колеса.
Олів'є Янсон заявив: «Презентуючи 9X8, PEUGEOT відкриває нову сторінку історії гібридних спорткарів. Динаміка стає більш електризуючою і стійкішою, не змушуючи при цьому йти на компроміси щодо конкурентоспроможності.».
«Ми хотіли відобразити цей технологічний та культурний перехід за допомогою нового фірмового кольору, який ми назвали "Кріптоніт", – додає Матіас Осан. - Ми вже представили його незадовго до презентації гіперкара 9X8 Hybrid на новій серійній моделі, також оснащеній гібридною силовою установкою - 508 PSE (Peugeot Sport Engineering). Крім кольору, ці моделі також поєднує безліч технологічних рішень. За кілька тижнів вони перенесли бренд PEUGEOT в епоху електричної динаміки».
Віртуальний світ
Команда дизайнерів PEUGEOT також використовувала у роботі надсучасні технології. «Але не лише їх, – пояснює Матіас Осан. – Робота дизайнерів передбачає чергування проектів та 3D-інструментів, щоб включити у процес етапи візуалізації у віртуальній реальності».
Для створення об'ємних моделей дизайнери використали комп'ютерні інструменти 3D-моделювання. Ці технології також дозволяють легко обмінюватися файлами між групами інженерів. Після того, як усі 3D-моделі були створені, настав етап віртуальної реальності – свого роду презентація.
«Важливою подією стала демонстрація повністю готового PEUGEOT 9X8 нашій команді інженерів за допомогою шолома віртуальної реальності. Наш технічний директор Олів'є Янсоні кілька разів обійшов навколо автомобіля зі шоломом на голові. Його інтерес зіграв вирішальну роль».
«У нашій команді PEUGEOT Design є фанати 24 години Ле-Мана. Вони були на цій гонці як глядачі і знають, що в темряві на трасі в автомобілів дуже мало відмітних ознак. Деякі з них можна впізнати за звуком двигуна, але їхня візуальна присутність у багатьох місцях обмежується лише яскравими лініями, що зникають у ночі».
«Щоб зробити PEUGEOT 9X8 несхожим на жодний інший автомобіль і гарантувати йому впізнаваність як вдень, так і вночі, при його створенні ми додали в силует компоненти, що світяться. Для елементів освітлення очевидним вибором стали потрійні «кігті лева», що використовуються на всіх наших серійних моделях. З фарами 9X8 Hypercar проблем не виникло, а ось задні ліхтарі вимагали значних зусиль. У результаті ми інтегрували «сліди від трьох пазурів» в окремі композитні елементи, передбачивши між ними отвори для виходу повітря. І нам уже не терпиться побачити, як вони будуть виглядати на трасі».